Monday, January 24, 2011

Smugi chemiczne 24.01.2011 Gdańsk

Właśnie wróciłem z godzinnego spaceru, korzystając ze słońca, które wreszcie się pojawiło.



Oczywiście spodziewałem się spryskiwania i wogóle się nie zawiodłem. Niebo było wręcz zmasakrowane smugami szczególnie w okolicach zachodzącego słońca, czyli dokładniej mówiąc nad Orunią. Dzisiaj po raz pierwszy od kiedy fotografuję to zjawisko udało mi się zrobić zdjęcia kręgu ze smugi, co również jest charakterystycznym ułożeniem dla smug chemicznych.




Na zdjęciu tym widać wyraźnie, że mamy nie tylko doczynienia z długimi smugami ciągnącymi se od horyzontu po horyzont, ale również z bardzo krótkimi, które prawie natychmiast się rozpraszają. Większość ludzi twierdzi, że są to zwykłe smugi kondensacyjne. Z moich obserwacji i podejrzeń wynika, że te krótkie smugi to jest rozpylanie siarki. Nie mam jeszcze na to dowodów, ale wkrótce będą. Na konferencji smug chemicznych 30 stycznia we Wrocławiu Pan Janusz Zagórski zaprezentuje metodę pobierania próbek opadów chemicznych jaką opracował wspólnie z kolegą.












No comments:

Post a Comment