Thursday, June 23, 2011

Godzina 12:30 agent fotografuje moją kamienicę - UPDATE

Podchodzę do okna i widzę jak facet wykonuje kilka szybkich zdjęć mojej kamienicy.




Wygląda na spanikowanego i bardzo nerwowo się zachowuje. Nie tak jak turysta, który jest na wakacjach.


Później przechodzi na drugą stronę ulicy, rozgląda się w lewo i idzie w prawo. Zatrzymując się na chwilę, otwiera jakąś teczkę i coś czyta, albo zapisuje. Następnie idzie dalej zatrzymując się na chwilę i spogląda na kamienicę po przeciwnej stronie ulicy, ale nie wykonuje żadnych zdjęć. Wreszcie dochodzi do skrzyżowania i skręca w prawo. Za chwilę wraca i idzie w przeciwnym kierunku, staje na chwilę na skrzyżowaniu, rozgląda się i znika za budynkiem.

Dlaczego uważam, że to agent? Ponieważ...., właśnie o tym wkrótce w zależności od tego jak będzie się rozwijać sytuacja...

 EDIT
-------

Ponieważ sytuacja się rozwija wracam do wpisu z dnia 14.02.2011,
http://chem-trails-everyday.blogspot.com/2011/02/smugi-chemiczne-gdansk-14022011.html

kiedy to odkryłem, moim zdaniem stronę dezinformującą społeczeństwo o smugach chemicznych. Strona ta, to: http://images.extremespotting.com/


Zrobiłem kopię pierwszego lepszego zdjęcia z tej strony, wrzuciłem do fotoszopa i odkryłem najzwyklejszy fotomontaż, czyli dorysowaną smugę chemiczną, która wydostaje się z silnika. Wkleiłem orginał i przeróbkę do komentarza, po czym niemal natychmiast dostałem najpierw prośbę, a później groźbę, żebym usunął te zdjęcia ponieważ naruszam prawa autorskie. Całkowicie się z tym zgadzam, ale anonimowy, który mi groził nie podał swojego imienia, czy nazwiska i nie udowodnił, że zdjęcie, które zamieściłem są jego własnością.

W związku z tym, że nadal nie wiem z kim mam do czynienia postanowiłem wznowić temat i zwrócić uwagę czytelników na tę właśnie stronę.

Zdjęcia usunąłem pod presją w dniu 15.02.2011, a dnia następnego pojawił się "ten agent", który sfotografował moją kamienicę. Uważam, że odkryłem stronę dezinformacyjną i dlatego tenże anonimowy, który zapewne za tą stroną stoi tak bardzo nalegał i groził mi, że mam usunąć zdjęcia. Jeżeli zajdzie taka potrzeba, to zamieszcze te zdjęcia ponownie i zażądam orginału tego samego zdjęcia w wysokiej rozdzielczości, a także danych autora.

Proszę czytelników o zwrócenie uwagi na jedną ciekawostkę na tej stronie. Otóż na samym dole strony dziewięciu z dziesięciu fotografów stoi przy tym samym sprzęcie ustawionym i sfotografowanym z różnych stron. Ciekawostka? Jestem pewien, że wszystkie zdjęcia na tej stronie są fotomontażami. Tło na każdym zdjęciu jest takie same, smugi prawdopodobnie też mają kilka wzorów i doklejane są w zależności od zdjęcia. Moim zdaniem, a jestem fotografikiem i trochę się na tym znam strona ta dezinformuje ludzi co do smug chemicznych próbując wszystkich przekonać, że właśnie tak wyglądają smugi kondensacyjne.


Wpis, który dokonałem na tej stronie w księdze gości oczywiście został usunięty, a brzmiał tak:


""EXTREME DEZINFO

Po pierwsze, która z tych osób na zdjęciach z super teleobiektywami jest prawdziwa? Gdzie jest kontakt do tych osób? Gdzie pracują, gdzie mieszkają? Gdzie są ich profile? Czyż skoro robią takie piękne zdjęcia, to czy nie chcieliby mieć swoich stron Internetowych? Ktoś kto posiada taki sprzęt musi być bogaty, więc na pewno byłoby go stać na własną stronkę, żeby się nimi pochwalić. A tu nic, tylko jakieś ogóły. Widzę tam kilku Polaków i chciałbym spotkać się z jednym z nich, aby móc zobaczyć na własne oczy jak się robi takie zdjęcia. Tak się składa, że jestem fotografikiem i wiem coś na ten temat. To wszystko co tu pokazujecie, to są fotomontaże mające na celu zmylić ludzi co do zjawiska smug chemicznych. Jak dorobię się takiego sprzętu, to sam zrobię zdjęcie takiego spryskującego samolotu i wtedy zrobimy sobie porównanie..."

A do tego dodałem jeszcze jeden komentarz wklejając linki, orginalny i ten ujawniający fotomontaż.

Zachęcam do lektury...

6 comments:

  1. Zażądać to Ty se możesz...

    ReplyDelete
  2. Jak masz coś do powiedzenia to się podpisz!

    ReplyDelete
  3. Za bezprawne skopiowanie, modyfikowanie oraz umieszczenie moich zdjęć na internecie bez mojej zgody, czyli za złamanie praw autorskich sprawę zgłosiłem w dniu dzisiejszym do prokuratury... Mam Twój adres IP, przekazałem go do prokuratury wraz z Twoim Imieniem i nazwiskiem a także przekazałem im zdjęcie które wykradłeś w oryginalnym formacie RAW.

    Człowieku, masz poważny problem!

    ReplyDelete
  4. Mariusz KozakiewiczFebruary 23, 2011 at 4:42 AM

    Chyba ktoś tutaj popada w lekką paranoję.

    ReplyDelete
  5. Jeżeli dostaję prośby, groźby, a następnie zastraszenie pozwem do sądu, to czy popadam w paranoję?

    ReplyDelete
  6. Minęło kilka miesięcy od czasu jak napisałem ten wpis i jakoś nie mogę się doczekać sprawy sądowej, która była mi obiecana. Autor zdjęcia i/lub osoba o pseudonimie Spooter straszyła mnie sprawą w sądzie za użycie jego zdjęcia i pod presją gróźb usunąłem je z komentarzy. Ponieważ pozwu do sądu nie otrzymałem w związku z tym doszedłem do wniosku, że moje przypuszczenia odnośnie doklejonych smug są właściwe. Zatem ponownie zamieszczam link do tego zdjęcia http://i52.tinypic.com/2h6avlz.jpg, które to skopiowane zostało ze strony www.extremespotting.com
    i wklejone do komentarza wpisu, próbując w ten sposób udowodnić, że smugi pozostawiane za samolotami są zjawiskiem naturalnym. Moim zdaniem strona ta celowo dezinformuje społeczeństwo o zjawisku smug chemicznych i przekonałem się o tym, gdy przyjrzałem się temu zdjęciu z bliska. Gdy spojrzałem na to zdjęcie po raz pierwszy coś mi od razu nie pasowało, więc "wrzuciłem" je do Photoshopa, żeby się jemu uważnie przyjżeć i oto co odkryłem http://i56.tinypic.com/2cqo0ex.jpg.
    Jak widać na zbliżeniu smuga została doklejona do samolotu w programie do obróbki zdjęć. Nie ma co do tego wątpliwości, gdyż jak widać na zbliżeniu wykonane to zostało niezbyt dokładnie. Po tym jak wkleiłem to zdjęcie do komentarzy otrzymałem 3 groźby, ostatnią straszącą sprawą w sądzie. To tylko uświadczyło mnie w przekonaniu, że zdjęcie to jest fotomontażem. Również fakt, że po moim odkryciu zdjęcie to zostało usunięte ze strony www.extremespotting.com świadczy o przyznaniu się do winy. Oryginalnie zdjęcie to znajdowało się pod linkiem http://images.extremespotting.com/PHOTOS/1644/L. Pozostałe zdjęcia z tej strony są wykonane w ten sam sposób i większość z nich jest "obrobiona" byle jak.
    Pod spodem w postaci emaili umieszczam pozostałe dwie groźby, które otrzymałem.

    ReplyDelete