Friday, February 25, 2011

Krótkie smugi chemiczne - Gdańsk 25.02.2011

Obserwowałem dzisiaj przez godzinę zachód słońca i w tym czasie naliczyłem 10 samolotów, z których 8 leciało jak po sznurku ze wschodu na zachód, kierując się w stronę słońca.




Wszystkie z nich pozostawiały krótkie smugi. Z daleka smugi te nie rzucają się w oczy, tak jak te, które rozciągają się po całym niebie, jednak można z całą pewnością przyjąć, że są to smugi chemiczne.


Dlaczego tak uważam? Proszę zwrócić uwagę, że na zdjęciu poniżej samolot jest właściwie niewidoczny.


Zrobiłem zbliżenie samolotu w fotoszopie i mniej więcej ustaliłem jego wielkość. Następnie zaznaczyłem go jako niebieski prostokąt. Skopiowałem go i wkleiłem na całą widoczną na zdjęciu długość smugi jako czerwone prostokąty. Co się okazało? Smuga ta mierzy co najmniej 130 długości samolotu! Czy smuga kondensacyjna może być tak nieproporcjonalnie długa do wielkości samolotu? Moim zdaniem nie ma takiej możliwości.


Jak widać na zdjęciu w tej skali samolot jest wielkości mniej więcej 2 milimetrów, a smuga ma długość mniej więcej 18 centymetrów!

Na pozostałych zdjęciach widać kilka samolotów z takimi samymi smugami. Na jednym zdjęciu udało mi się uchwycić dwa.

Muszę koniecznie kupić super sprzęt do fotografowania, taki, dzięki któremu będę mógł zobaczyć nity na samolocie...





No comments:

Post a Comment